* Τριήμερο Σχολείο Βασικής Εκπαίδευσης προσωπικής συνοδείας και οδικής συμπεριφοράς 25-26-27 Ιανουαρίου 2019 στην Αθήνα * Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 16/9/2018 η επιμόρφωση εκπαιδευτικών Μ.Ε. στη Θεσσαλονίκη * Αναμένετε ανακοινώσεις για τις διαλέξεις Διδακτικής σε Πάτρα, Αθήνα, Λαμία * Τα κλειστά σεμινάρια και οι διαλέξεις Διδακτικής Έκθεσης και Ιστορίας για το έτος 2018-2019 έχουν αρχίσει. Για πληροφορίες, ημερομηνίες και κρατήσεις θέσεων επικοινωνήστε στο 6937714026 * Σας ευχαριστώ που είστε εδώ! *
Social media marketing ή απλά… post;

Social media marketing ή απλά… post;

Ήθελα από μέρες να το γράψω αυτό το θέμα, αγαπητοί φίλοι… ή μάλλον από καιρό… το ερέθισμα νομίζω προέκυψε από την εκρηκτική άνοδο των social κάθε είδους, όταν αυτά δηλαδή ήρθαν πλέον τόσο κοντά στο μέσο καθημερινό χρήστη, με κίνδυνο αυτός κάποιες φορές να θεωρεί ότι έγινε πράγματι κάτι σαν «δημοσιογράφος» ή «ειδικός του marketing». Βέβαια, εδώ θα αντιτείνει κανείς πολύ φυσικά πως αυτός είναι κατά κάποιο τρόπο ο ρόλος του ίδιου του Διαδικτύου. Άλλωστε, από πολύ νωρίς ο καθηγητής κ. Παπαθανασόπουλος έγραφε στον τύπο πως «όποιος διαθέτει έναν υπολογιστή, ένα μόντεμ και μια τηλεφωνική γραμμή μπορεί να γίνει εκδότης εφημερίδας, ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός παραγωγός, κλπ… πρόκειται για τη μεγαλύτερη επανάσταση στην ιστορία της επικοινωνίας…». Αυτά γράφονταν περίπου το 2000 ή και πριν απ’ αυτό. Άρα, πολύ εύκολα θα απαντήσει κάποιος πως η αρχική μας θέση καταρρίπτεται και είναι μάλλον αφελής!

Αν με ξέρετε έστω λίγο, τουλάχιστον όσοι με διαβάζετε καιρό, καταλάβατε φυσικά πως πρόκειται όχι για θέση, αλλά για υπόθεση εργασίας. Το πρόβλημά μας δεν είναι ο μέσος καθημερινός χρήστης, που έχει κάθε δικαίωμα να αξιοποιεί τα εργαλεία της τεχνολογίας με θεμιτούς τρόπους για την επικοινωνία και την ψυχαγωγία του. Δυστυχώς, το θέμα αφορά την αγορά και συγκεκριμένα πολλές από τις εταιρίες εκείνες που -εκμεταλλευόμενες το σύγχρονο πυρετό των social media- εμπορεύονται προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής και εισπράττουν υπέρογκες αμοιβές από αδαείς συχνά περί την τεχνολογία πελάτες, υποσχόμενες την ενίσχυση της δημόσιας εικόνας τους. Βέβαια, το δικαίωμα καθενός στο επιχειρείν είναι αναφαίρετο και συνταγματικά κατοχυρωμένο, όπως επίσης και το αντίστοιχο του πελάτη να επιλέγει τις υπηρεσίες που του αρέσουν, του αρκούν, είναι απλά πιο φθηνές από άλλες ή ίσως και δε μπορεί να τις αξιολογήσει, αλλά τις παρέχει «ένας φίλος» του. Αυτό που απασχολεί εμάς που γνωρίζουμε για τη δημόσια εικόνα και την ποιότητα, και μας βάζει αυτόκλητα στο «παιχνίδι», είναι το αποτέλεσμα, αυτό δηλαδή που ο πελάτης πληρώνει και είτε δεν ξέρει τι να το κάνει, είτε -στη συνέχεια- το αναθέτει σε ανθρώπους που το «τρέχουν» όπως λέμε… με ειδικές γνώσεις (?) και μέγιστη επαγγελματική υπευθυνότητα…

Σίγουρα δε μας φώναξε κανείς να πούμε τη γνώμη μας… αλλά από τον developer ως τον marketer υπάρχει σαφής διαφορά, όπως και από αυτόν που απλά συμπληρώνει το εισόδημά του «ποστάροντας» ως τον ειδικό της επικοινωνίας… Να είστε σίγουροι ότι εντοπίσαμε επιχειρήσεις και πελάτες όλων των παραπάνω κατηγοριών και είμαστε εντελώς βέβαιοι για όσα σχολιάζουμε. Πριν μας αμφισβητήσει κανείς και μας καλέσει να τα δείξουμε, ας κάνει μια γρήγορη βόλτα σε γνωστές σελίδες στο Facebook, σελίδες με πολλούς fans και μεγάλο traffic, και ας μελετήσει τις εφαρμογές, τη γνώση της ελληνικής γλώσσας για ελληνικό κοινό (!), τις πανομοιότυπες γλυκανάλατες απαντήσεις στους ενοχλημένους πελάτες… μπορώ να δείξω πολλά, φίλοι μου, γιατί ξέρω πολύ καλά το αντικείμενο, και κάποιοι που το ζήτησαν, το έμαθαν… Άλλοι πάλι ίσως θέλουν να το μάθει και ο δικηγόρος τους… αλλά τότε θα το μάθει και ο πελάτης και θα λυπηθούμε όλοι! Έλα, μην τα παίρνετε όλα στα σοβαρά… αστειεύομαι και καμιά φορά… Αλήθεια, μαθαίνω τελευταία και για «μεγάλους» πελάτες, π.χ. της τάξης των 20.000 ευρώ για πακέτα social media και για την… επιμέλεια που επιδεικνύουν αυτοί που τα διαχειρίζονται, «αγοράζοντας» απλά facebook fans με ισχυρή καθημερινή πληρωμή σχετικών διαφημιστικών συνδρομών και ταυτόχρονα μηδενική επικοινωνιακή υποστήριξη. Μαθαίνω επίσης και για μηνιαίους… μισθούς 200 ευρώ (!) από μεγάλα portals και εταιρίες σε νέους ανθρώπους που αναζητούν εναγωνίως εργασία, οι οποίοι προσλαμβάνονται για να συντηρούν social λογαριασμούς. Βέβαια, ιδιαίτερα σήμερα η «δημιουργία» θέσεων εργασίας τιμά όσους τις παρέχουν, όμως η συζήτηση μοιραία θα επιστρέφει πάντα στα χρήματα του πελάτη, που -όσο και αν δε βγαίνουν από τη δική μας τσέπη!- είναι σε κάθε περίπτωση άδικο να μην ανταποκρίνονται σε αυτά που πληρώνει.

Είπαμε όμως και παραπάνω πως ποτέ δεν ήταν όλοι ίδιοι. «Ψάχνοντας» εντοπίσαμε και κάποιες πολύ σοβαρές εταιρίες με διεθνή παρουσία και πολύ καλές κριτικές πελατών. Φροντίσαμε μάλιστα να ελέγξουμε το τελικό προϊόν στα «χέρια» του πελάτη ως τελικού χρήστη και το βρήκαμε άψογο. Στη συνέχεια, όπως είναι σωστό άλλωστε, επαινέσαμε τους συγκεκριμένους επαγγελματίες, κάτι που αποτελεί πάγια τακτική μας, όπως αντίστοιχα και θα παρέμβουμε για να παρατηρήσουμε, να συμβουλέψουμε ή και να πιέσουμε όποιον δε φροντίζει το προϊόν του… Δεν είμαστε «κατασκευαστές» τέτοιων προϊόντων, άρα ούτε και ανταγωνιστές των εταιριών του χώρου αυτού. Είμαστε όμως γνώστες με ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο στο αντικείμενο της επικοινωνίας και στα social media που αυτή χρησιμοποιεί, ώστε έχουμε και μεγάλη ευθύνη να «μιλάμε» στην αγορά και απαιτούμε τουλάχιστον αυτή… να μας «ακούει»…

http://www.epixeiro.gr/article/2110

Αφήστε μια απάντηση

Close Menu