ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

Έχω το τελευταίο διάστημα μελετήσει προσεκτικά όλες τις παρουσιάσεις/επιμορφώσεις που παρακολούθησαν οι συνάδελφοι στο δημόσιο σχολείο. Τα συμπεράσματά μου τα εκθέτω και στις διαλέξεις που παραδίδω σε όλη την Ελλάδα και σε διαδικτυακές τοποθετήσεις μου. Κάποια από αυτά παραθέτω και εδώ:
• Δεν αμφισβητείται στο ελάχιστο η επιστημονική κατάρτιση των συναδέλφων εισηγητών.
• Υπάρχει ένα Πρόγραμμα Σπουδών που όμως πρέπει να οριοθετηθεί με βάση τα ρεαλιστικά δεδομένα του ελληνικού σχολείου σήμερα και της πραγματικότητας των Πανελλαδικών Εξετάσεων (ασφαλής και δίκαια εξέταση).
• Καλό θα είναι όποιος διατυπώνει ερωτήσεις να τις απαντά παράλληλα, ώστε να έχουμε αντίληψη του εφικτού για το μαθητή και τις γνώσεις του και ταυτόχρονα δέσμευση για την ποιότητα των (ενδεχομένων) ζητουμένων.
• Η «Ομάδα του Νέου Λονδίνου» και άλλες επιστημονικές/ερευνητικές θέσεις και σχολές πολύ σωστά πράττουν. Εκτιμώ όμως πως πρέπει να μας απασχολήσει η ουσιαστική επιμόρφωση του εκπαιδευτικού, ο οποίος δυστυχώς σύρεται από το βοηθητικό βιβλίο του εμπορίου στην παρούσα φάση, αλλά και η πραγματική κατάσταση και δυνατότητα του μαθητή, τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε με ειλικρίνεια και σεβασμό.
• Δυστυχώς συγχέουμε το σχολείο με την Πανελλαδική Εξέταση. Πρόκειται για εντελώς διαφορετικούς χώρους. Δίδεται η εντύπωση ότι η πανελλαδική εξέταση απλά ολοκληρώνει τη φοίτηση. Είναι προφανές ότι δεν είναι τόσο απλό, δεδομένου ότι η Πανελλαδική εξέταση συνδέεται άρρηκτα με το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του υποψηφίου σε ίση, δίκαια και αντικειμενική αξιολόγηση για τη μετάβαση στην επόμενη βαθμίδα. Άρα τίθενται αντικειμενικοί περιορισμοί αναφορικά με τη σαφήνεια των ερωτήσεων και φυσικά την άμεση συμβατότητά τους με τα σχολικά εγχειρίδια (προσοχή στα σχολικά εγχειρίδια/ποια έχουν -τελικά- διανεμηθεί και ποια βρίσκονται ακόμα σε ισχύ)!
• Όροι όπως η ελευθερία, η υποκειμενικότητα, η ατομική πρόσληψη, η ευελιξία, η συγκίνηση, έχουν μέγιστη παιδευτική/παιδαγωγική αξία, όμως είναι συχνά (?) ασύμβατοι με το μοντέλο των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ίσως επικίνδυνοι για το ίδιο το -κατά τα άλλα ενδιαφέρον και φιλόδοξο (?)- εκπαιδευτικό εγχείρημα, το οποίο τελικά ενδέχεται να υπονομεύσουν.
Close Menu