Τα παιχνίδια και οι μαγικές συνταγές κάποτε τελειώνουν…

Τα παιχνίδια και οι μαγικές συνταγές κάποτε τελειώνουν…

Καλημέρα συνάδελφοι!

Τα παρακάτω τα είχα επισημάνει πριν καιρό στα σχετικά βίντεο, αλλά ας τα ξαναδούμε μετά τις κατά τόπους οδηγίες στις πειραματικές βαθμολογήσεις και τις πρόσφατες επιμορφώσεις στην Αθήνα από το ΙΕΠ

  • Σχετικά με το Γ’ θέμα και την παραγωγή ερμηνευτικού σχολίου κρίθηκε ότι ο αριθμός λέξεων (έως 150) υπήρξε πραγματικά ασφυκτικός (όλοι το γνωρίζαμε!) και σχολιάστηκε ότι στις Πανελλαδικές θα επιδιωχθεί να επιτρέπονται έως 200 λέξεις (150-200)
  • Με βάση -και- το παραπάνω η συζήτηση για την παραγραφοποίηση του ίδιου θέματος δεν έχει ενδιαφέρον, όταν ειπώθηκαν τα εξής: Ρωτήθηκε… «ο χωρισμός του εν λόγω θέματος σε δύο μέρη, με α΄ σκέλος την ανάπτυξη της ερμηνευτικής προσέγγισης του θέματος και β΄ σκέλος τη διατύπωση προσωπικής άποψης για τον τρόπο με τον οποίο φαίνεται να αντιμετωπίζεται το θέμα από το ποιητικό υποκείμενο, υπαγορεύει την ισομερή ανάπτυξη των δύο μερών του Γ’ θέματος (ως προς την ποσοτική προσέγγιση)». Απαντήθηκε… «οι απαντήσεις δεν κρίνονται με ποσοτικά αλλά ποιοτικά κριτήρια, ως εκ τούτου αν η προσωπική άποψη (β’ σκέλος) απαντάται με τρόπο περιεκτικό σε 1-2 γραμμές, και όχι κατ΄ ανάγκη με τόσες γραμμές όσες το α’ σκέλος, που είναι και πιο απαιτητικό, πρέπει να θεωρείται σωστή και επαρκής από τον αξιολογητή. Αυτό επηρεάζει και την παραγραφοποίηση της απάντησης. Μας ενδιαφέρει η εσωτερική οργάνωση και όχι η δημιουργία τόσων παραγράφων όσων και τα υποθέματα που απαντώνται»…
  • Κάτι άλλο που με ρωτάτε επίμονα και απαντώ από καιρό, απαντήθηκε (και γνωρίζετε τη θέση μου!) ως εξής: “η δόμηση γενικά σε παραγράφους -και στο Δ’ θέμαδεν ακολουθεί κάποια προδιαγεγραμμένη πορεία. Ακολουθεί τη σκέψη και τη διάρθρωση των επιχειρημάτων και θέσεων κάθε εξεταζόμενου-ης”.

Αυτά λοιπόν είναι τα νέα… συνιστούσα και συνιστώ ψυχραιμία και κοινή λογική! Κάνω 30 χρόνια Πανελλαδικές και η βασική διαφορά τους από κάθε άλλη εξέταση είναι το συνταγματικό δικαίωμα του εξεταζομένου σε ίσους και δίκαιους όρους στη διαδικασία.

Α, και κάτι άλλο… διαβάζω πολλούς όψιμους θιασώτες του σχολικού βιβλίου και της ύλης, που σήμερα κόπτονται για ψυχραιμία με ωραίες δασκαλίστικες οδηγίες. Ήθελα να τους θυμίσω πως έχουν τεράστια ευθύνη για το κλίμα ανασφάλειας και πανικού, γιατί με τις δήθεν πληροφορίες που κατά καιρούς είχαν πρώτοι αυτοί, διέσπειραν το κλίμα αυτό παρασύροντας το συνάδελφο, ιδιαίτερα το περασμένο καλοκαίρι που είχε περισσότερο παρά ποτέ ανάγκη από στήριξη και καθοδήγηση.

Ευτυχώς τα έχω όλα καταγεγραμμένα στο κανάλι και μπορεί να γνωρίζει καλά ο συνάδελφος αν η στάση μου είναι συνεπής ή αν με έσυρε οποιαδήποτε σκοπιμότητα… Όσοι μας άκουσαν μετά τις Πανελλαδικές 2019 στη Θεσσαλονίκη θυμούνται πολύ καλά τι έλεγα, αλλά και όσοι παρακολουθούν μέχρι σήμερα επίσης. Σας ευχαριστώ που στηρίζετε! <3

Φώτης Παντόπουλος